Krótki opis inwestycji
Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla zadania pod nazwą: „Rozbudowa odcinka drogi do przekroju 2×3 od km 2+900 drogi ekspresowej S52 do węzła Modlnica”
Kalendarium
– Zrealizowane
– Aktualne – Przyszłe
1. Podpisanie umowy z GDDKIA O/Kraków
Data: 11.04.2023
Data: 11.04.2023
2. 48 miesięcy od daty podpisania umowy
Data: 11.04.2025
Data: 11.04.2025
3. ETAP I – Zakres środowiskowy
Data: 11.04.2026
Data: 11.04.2026
4. ETAP II – Zakres Koncepcji Programowej
Data: 11.04.2026
Data: 11.04.2026
5. ETAP III – Udzielanie odpowiedzi na pytania Oferentów
Data: 11.04.2027
Data: 11.04.2027
Inwestycja obejmuje w szczególności:
- przebudowę węzła Modlniczka,
- rozbudowę istniejącej drogi S52 od km 2+900 do węzła Modlniczka,
- rozbudowę istniejącej drogi DK94h (od węzła Modlniczka do węzła Modlnica) oraz wzmocnienie istniejącej nawierzchni do KR7 wraz z dowiązaniem do obecnie realizowanego odcinka drogi ekspresowej S52,
- przebudowę istniejących łącznic na węźle Modlnica oraz przyczółków obiektu na węźle Modlnica do trzeciego pasa ruchu,
- budowę i ewentualną przebudowę obiektów inżynierskich (obiekty mostowe oraz inne obiekty inżynierskie jak np. przepusty, konstrukcje oporowe) zgodnie z potrzebami określonymi w dokumentacji projektowej,
- budowę i przebudowę ulic miejskich w szczególności ul. Łąkowej w Rząsce i ul. Handlowców w Modlniczce,
- budowę połączeń komunikacyjnych do obsługi terenów przyległych do projektowanej drogi,
- budowę systemu odwodnienia projektowanego układu komunikacyjnego,
- budowę urządzeń ochrony środowiska i wyposażenia drogi, kanałów technologicznych,
- budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym Systemu Zarządzania Ruchem,
- budowę oświetlenia drogowego (w rejonie węzłów, skrzyżowań, na projektowanych obiektach – wiadukcie, estakadzie),
- budowę, przebudowę lub zabezpieczenie infrastruktury technicznej,
- rozwiązanie powiązań komunikacji publicznej, transportu intermodalnego, a także ciągów pieszych oraz rowerowych w szczególności wzdłuż ul. Łąkowej i ul. Handlowców.
Realizacja inwestycji wiązać będzie wiązać się ze stałym oraz czasowym zajęciem terenu.
PARAMETRY TECHNICZNE
-
Klasa drogiS
-
Prędkość do projektowania110 km/h
-
Liczba jezdni2
-
Przekrój drogi planowany2×3
-
Szerokość pasów ruchu3,5 m
-
Szerokość pasa awaryjnego2,5 m
-
Szerokość środkowego pasa dzielącego4,0 m
-
Szerokość poboczy gruntowychmin. 1,25 m
-
Skrajnia pionowa5,0 m
-
Nośność nawierzchni115 kN/oś
-
Kategoria ruchuKR 7